ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۸۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
زبان سرخ
همه زورمان را می زنیم که «تبهکار» نباشیم !

«فیلیس فاگ»،کاراکتر اصلی رمان «دور دنیا در هشتاد روز» اگر می دانست که 150 سال بعد در ایران ، خیلی ها روی دست او بلند شده و مثل آب خوردن از این کشور به آن کشور و از این قاره به آن قاره رهسپار می شوند ، حتما دست خدمتکار وفادارش «ژان» را می گرفت و پیش جناب «ژول ورن» عجز و لابه می کرد که «قربان ، شما را به خدا ، ما را از انجام این ماموریت خطیر معاف فرما و ... »

الان عرض می کنیم چرا ! حتما در خبرها خوانده اید که دو مهره تاثیرگذار بسکتبال ایران یعنی محمد امینی (بازیکن تیم موناکوی فرانسه) و بهنام یخچالی (بازیکن تیم رومراشتروم گلادیاتورزآلمان) نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی برای تیم ملی کشورمان دست به توپ شوند و فدراسیون در این خصوص اعلام کرده که بدقولی و اجازه ندادن باشگاه ها ، دلیل غیبت این دو بازیکن بوده است و...!

خبرگزاری فارس در این خصوص نوشت : « آیا واقعیت ماجرا همین است؟ آیا فدراسیون بسکتبال نامه نگاری رسمی با این دو باشگاه برای در اختیار داشتن بازیکنان انجام داده و پاسخ مثبت آنها را دریافت کرده یا قول شفاهی بوده است؟ اگر این کار صورت گرفته، چرا آن را منتشر نمی‌کنند؟ از آنجایی که بازی‌های آسیایی در تقویم فیبا وجود ندارد، به همین دلیل از ابتدا مشخص بوده است که طبق قوانین،این بازیکنان نمی‌توانند توسط باشگاه‌ها در اختیار تیم‌ ملی قرار بگیرند. از سوی دیگر قطعا نمی‌توان روی آن چیزی که فدراسیون عنوان کرده ، یعنی قول و این مسائل هم حساب کرد و...»

ما هم خواستیم این نکته را اضافه کنیم که این «مدیران عشق سفر» تا چه اندازه در انجام وظایف اولیه موفق بوده‌اند که حالا از پرواز قبلی پیاده نشده ، عازم یک مسافرت خارجی دیگر می شوند ؟! مسخره اش را در آورده اند دیگر ! چرا هیچ نهاد نظارتی حرفی نمی زند و به دنبال بازخواست آنان نیست ؟

روابط بین الملل فدراسیون که وظیفه اش[ازعنوان سِمَتی که دارد] مشخص است و باید در جهت احقاق حق بسکتبال ایران تلاش کند ، چه گلی به سر ما زده به جز این که مثل خیلی های دیگر ، از جیب بیت المال عازم سفرهای بین المللی شده است ؟ یعنی آقایان نمی دانستند که خیلی زودتر از این حرف ها باید با باشگاه های بهنام یخچالی و محمد امینی در آلمان و فرانسه رایزنی رسمی کنند که برای ملحق شدن شان به تیم ملی مشکلی نداشته باشند ؟ چرا کم کاری های خودتان را با ترجیع بند «بدقولی و صادر نشدن اجازه همراهی تیم ملی از طرف دو باشگاه اروپایی» تیتر یک خبرگزاری های وابسته تان می کنید تا این بار هم مثل سنوات گذشته از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و تقصیر را به گردن زمین و آسمان بیندازید ؟!

با این که غیبگو و رمال نبودیم ، از روز اول - با مشاهده عملکردها- پیش بینی می کردیم که چنین سرنوشتی را برای بسکتبال بیچاره این مملکت رقم می زنید که هر روز زوایای تازه ای از آن متبلور می شود اما خداوکیلی، چقدر طول می کشد تا به خودتان ثابت شود که «این کاره» نیستید؟!شاید هم به اصطلاح سیاسیون می خواهید «خاک سوخته» تحویل بدهید و...

‏پی نوشت :برادر من! به جای فشار آوردن به مراجع بالادستی جهت ساکت کردن صدای منتقد ، به ویرانه ای که از بسکتبال این مملکت ساختی نگاه کن و در خلوت خودت بیندیش که محضالله کدام کار را درست انجام داده ای ؟! جمله‌ای از« برتولت برشت» هست که به آن خیلی معتقدیم. این فیلسوف و نویسنده آلمانی در کتاب «زندگی گالیله» می نویسد : «آن‌ که حقیقت را نمی‌داند، نادان است اما آن‌ که حقیقت را می‌داند و انکار می‌کند، تبهکار است .»

و ما پیش وجدان خودمان روسفید هستیم ولااقل تمام زورمان را زده ایم که تبهکار نباشیم و...

*کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار