ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۸۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
زبان سرخ
بسکتبال مُرد ، از بس که جان ندارد !

برای ترسیم احوالات این روزهای بسکتبال ایران ، همین یک عبارت کفایت می کند و نیازی به شرح و بسط و گزافه گویی نیست : «ناکامی پشت ناکامی ،شکست پشت شکست». دلمان از اینجا می سوزد که یک سال و نیم آزگار هشدار دادیم ، حنجره دراندیم و گریبان چاک کردیم که آقا ، برادر [...] قبل از زایل شدن ، خودت از خر شیطان نازل شو و اگر به فکر منافع ملی نیستی ، لااقل به آبرویی بیندیش که مثل آب رفته از جوی باز نمی گردد اما «یاسین» خواندن هایمان ، اثر نداشت که نداشت ...
مخلص کلام این که در ۱۹ ماه ،  به اندازه ۱۹ سال عقبگرد داشتیم و برآیند عملکرد خودسرانه شان همین ویرانه ای شد که ملاحظه می فرمایید .
بنیاد همه این گرفتاری ها و آفت هایی که به آن دچار شده ایم، باج دهی رئیس فدراسیون به دور و بری هایش است ، همان هایی که با رفیق بازی و به واسطه قرابت های قومیتی و البته حمایت های بی دریغی که از مشارالیه در «دوشنبه کذایی 1400» داشتند ، در سِمت های مهم به کار گرفته شدند و کار به جایی رسید که هر کس و ناکسی با ترجیع بند « نظر به مراتب تعهد، تجربه و شایستگی» حُکمی گرفت و وبال گردن باریک بسکتبال شد . جرثومه های نوظهور ، زائیده نامشروع چنین روندی هستند که در این ورزش بی صاحب ، هر روز ریشه  دوانده و به هیچ مرجع بالادستی هم پاسخگو نیستند ! هیچ نهاد نظارتی نمی پرسد که با چه متر و معیاری این همه خدم و حشم را رهسپار جام جهانی کردید ؟ حضور همزمان رئیس، نایب رئیس ، سرپرست دبیری و ... در این شرایط سخت اقتصادی مردم  با کدام توجیهی از جیب بیت المال صورت گرفته و چه آورده ای داشته ؟ این‌که منشی جک سواررا بدون داشتن هیچ گونه کارایی به عنوان توریست با خود می برید و مترجم «هاکان دمیر» که حضورش از واجبات بود را پس می زنید ، چه مفهومی دارد ؟ مگر ندیدید که سرمربی ترک با زبان الکنش برای ارتباط با بازیکنان دچار مشکل شده بود و...؟!
البته رئیس جوان با ابراز رضایت از نتایج کسب شده و فضاحت بارایران در جام جهانی ، گفته : «تغییراتی که در جام جهانی صورت گرفت ادامه برنامه هایی بود که ما از سال 1401 برای تیم ملی در نظر گرفته بودیم. آن زمان هدفمان کسب سهمیه حضور در جام جهانی بود که خوشبختانه محقق شد. با آمدن آقای هاکان دمیر این تغییرات ادامه داشت و در جام جهانی هم مشاهده کردید که چه تغییراتی داشتیم.با حضور سرمربی جدید تصمیم بر این شد که تغییرات در تیم ملی ادامه داشته باشد که همین اتفاق رخ داد و خوشبختانه تیمی که به جام جهانی اعزام شد کاملا منسجم و بدون حاشیه بود و عملکرد خوبی داشت.»
او که به لطف حمایت های «زناشویی رسانه ای» و «مادرخوانده های بسکتبال» حتی با فجایع رقم خورده به سرتیتر رسانه ها تبدیل شده و آنتن برخی از برنامه های معلوم الحال  تلویزیونی را در اختیار دارد، باید پاسخگوی وعده سرخرمنی که به جامعه بسکتبال (مبنی بر صعود به دور دوم و کسب سهمیه المپیک) داد، باشد و دست از این فرارهای رو به جلو بردارد . بازهم گلی به گوشه جمال «سینا معتضدی»، مدیر شبکه ورزش که در این وانفسای مافیای رسانه ای، در ویژه برنامه جام جهانی 2023 تغییر رویکرد مثبتی داشته و حق طلبی را سرلوحه کاری برنامه سازان، گزارشگران و مجریان آن  قرار داده است .  
پی نوشت : در مورد نظریه «انفجار ابله ها» قبلا هم نوشته بودیم اما بازهم تکرار می کنیم چرا که مرور آن خالی از لطف نیست . این تئوری می‌گوید: مدیران درجه یک، کسانی را استخدام می‌کنند که از خودشان بهتر و تواناتر هستند؛ اما افراد درجه پایین‌تر، چون همیشه نگران از دست دادن جایگاه خود هستند، کسانی از خود پایین‌تر و یا ضعیف تر را استخدام می کنند و نفرات رده‌های پایین‌تر نیز همین چرخه باطل را ادامه می‌دهند. لذا پس از مدتی با موجی فراگیر از افراد ضعیف و ناتوان در ساختار یک سازمان مواجه می‌شوید که معدود نیروهای توانمند را نیز ناامید و فلج می کنند و در نهایت از چرخه بیرون می اندازند.
* کامران خطیبی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار