ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۸۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کیهان ورزشی-

چند روز گذشته، روزهای شلوغ و فعالی برای فوتبال ایران در رده ملی بود. تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت" کافا" شرکت کرده بود. امیدها درمسابقات فوتبال امیدهای غرب آسیا به میزبانی عراق به رقابت با حریفان خود پرداختند، تیم نوجوانان هم درمسابقات قهرمانی آسیا در کشور تایلند  به مصاف رقیبان شتافتند.
صرفنظر از نتایج به دست آمده در این مسابقات( که خوشبختانه در مجموع مثبت بود) ،نفس حضور در رقابت ها و فعال بودن فوتبال ملی ما مهمترین موضوع است. بدون تردید حضور در رقابت های مختلف  و انجام بازی های دوستانه ،نتایج مثبتی برای تیم های ما در برخواهد داشت و این واقعیتی است فراتر از سطح فنی و کیفی رقیبان وتورنمنت ها. البته خیلی روشن و بدیهی است که هرچقدر سطح مسابقات و کیفیت رقیبان در این فعالیت تدارکاتی بالاتر باشد، بهتر و تاثیر گذارتر است.
 اما به گمان ما حتی اگر تورنمنت ها و حریفانی در سطح ایده آل  برای ما پیش نیامد، نباید به این بهانه فعالیت تیم ملی را متوقف و مصاف با حریفان درسطح پایین تر را بایکوت کرد .
علاوه بر انها حضور دد هر میدان و مصاف با هر حریفی در هر سطحی که باشد، متضمن درس ها و تجربیات خاص خودش است، چنانکه تردید نداریم حضور در" کافا" به سهم و اندازه خود درس ها و تجربیاتی برای تیم ملی و به ویژه سرمربی و کادر فنی آن که به تازگی سکان هدایت تیم ملی را به دست گرفته اند، در برداشت.
یاحضور امیدها در مسابقات غرب آسیا  و خاصه بازی فینال و جو ورزشگاه بغدادو فشار تماشاچی( که گزارشگر تلویزیونی هم به درستی به آن اشاره داشت) نمی تواند خنثی و بی فایده باشد و...
در هر صورت، همه می دانیم که مسابقات حساس و میادین مهمی پیش روی فوتبال ملی ما قرار دارد. تیم ملی ایران باید چندماه دیگر در مسابقات جام ملت های آسیا حضور پیدا کند.
رقابت هایی که علی رغم سه دوره قهرمانی متوالی ایران در آن(۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶) نزدیک پنج دهه است که تیم ملی ایران طعم قهرمانی را در آن نچشیده است و بالاترین مقامی که طی این زمان، تیم ملی بدست آورده است مقام سومی است که سه بار برای تیم ما تکرار شده است.
 از دیگر سو، تیم امید هم به دنبال آن است که به حسرت چهل وخرده ای صعود نکردن به المپیک پایان دهد. آخرین بار فوتبال ما درسال ۱۹۸۰ به المپیک مسکو راه پیدا کرد ، که بنابر دلایل سیاسی کاروان ورزشی ایران آن مسابقات راتحریم کرد و شرکت نکرد.
 بدیهی است که برای حضور قدرتمند در رقابت های مهم پیش رو، دست اندرکاران ورزش و فوتبال و مربیان تیم ملی باید از زمان در اختیار به بهترین وجه استفاده کنند و فرصت ها را برای آمادگی و انسجام هر چه بیشتر از دست ندهند، و در این باره هرچقدر به سخنان کارشناسان واقعی و خیر خواه گوش می دهند و از نظرات آنها استفاده می کنند به حاشیه سازان و بدخواهان وبه ویژه لگدپراکنی عناصر و جریانات دلالی که جز منافع شخصی  هیچ موضوع دیگری مثل هدف و منافع ملی برابشان ارزشی ندارد و چون حالا تا حد زیادی( حداقل به طور مستقیم وعلنی) دستشان از دخالت در امور تیم ملی کوتاه شده است و به همین دلیل به اشکال مختلف سعی می کنند،علیه تیم ملی سمپاشی کنند و... بی اعتنا باشند و روی وظیفه حساس و " ملی"  و تحقق اهداف ملی، متمرکز باشند و...      

                                                                                                                                                                                 *گروه فوتبال کیهان ورزشی

نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها