ولادت با سعادت امام رضا (ع) را تبریک می‌گوییم      شهادت رییس جمهور و هیات همراه ایشان را تسلیت می‌گوییم      
PDF نسخه کامل مجله
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: ۷۷۳۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
زبان سرخ/ نوکر نخواهیم ، چه کسی را باید ببینیم ؟!

مجتبی پیرعباسی ، رئیس هیات بسکتبال خوزستان در گفت و گو با رسانه ها ، صحبت هایی را علیه محمد پولادگر ، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد که تیتروار به آن می پردازیم :

1- آقای پولادگر! جامعه بسکتبال را با بقیه رشته‌ها مقایسه نکنید زیرا فرمول‌های حذف افراد در سوابق مدیریت بیست و چند ساله شما در بسکتبال جواب نخواهد داد.

2- جایگاه معاونت وزیر، جایگاه بی‌طرفی ا‌ست، جایگاه بزرگی و ریش سفیدی و برقراری حق و عدالت است. البته درک می‌کنم جواد داوری همشهری شماست.

3-متأسفانه جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال به جای پرداختن به امور بسکتبال با ناکامی‌های متعددی که طی ۹ ماه به بار آورده به فکر استعفای من است و از طریق فشارهای معاونت توسعه وزارت ورزش به مدیر کل استان خوزستان، درصدد برکناری من است. طبق بررسی‌هایم آقای پولادگر به مدیر کل گفته از اختیارات معاون وزیر برای برکناری من استفاده خواهد کرد.

4-آقای پولادگر! نیازی به تهدید نیست . لطفاً از اختیارات معاون وزیر استفاده کنید و بنده را برکنار کنید، لطف بزرگی در حق من خواهید کرد! یا اینکه این قول را به شما می‌دهم که بعد از مجمع فوق‌العاده حتماً استعفا خواهم کرد.

5- چرا مدیر کل استان را تحت فشار می گذارید؟ مگر برکناری بنده کمکی به حفظ جایگاه متزلزل رئیس فدراسیون بسکتبال خواهد کرد؟ و...

راستش را بخواهید وقتی صحبت های رئیس هیات خوزستان را شنیدیم ، بی اختیار اظهارنظرهای برخی از بزرگان جامعه ورزش در ماه های گذشته برایمان تداعی شد :

* علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی که جزو معدود روسای فدراسیون هاست که جلوی زیاده خواهی های پولادگر ایستاده و بارها گفته بود: «رک بگویم ، وزارت ورزش با تفکرات پولادگر راه به جایی نمی‌برد» و به دفعات از تصمیمات غیرکارشناسانه او انتقاد کرده بود ، چند روز پیش نیز به بهانه ابطال انتخابات هیأت کشتی استان فارس، با ارسال نامه ای به حمید سجادی- که اتفاقا او هم گلویش زیر تیغ استیضاح مجلس است- نوشت :«اینجانب به عنوان رئیس مجمع امیدوارم با توجه به اساسنامه فدراسیون کشتی که مورد تأیید اتحادیه جهانی کشتی است، این عمل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها که متأثر از دستورات شخص معاون توسعه ورزش قهرمانی می‌باشد، به عنوان دخالت دولت در فدراسیون‌ها تلقی نگردد.» در بخش دیگری از این نامه آمده است : «ای کاش معاون توسعه ورزش قهرمانی به جای سنگ‌اندازی‌های متعدد در مسیر فدراسیون کشتی، در موفقیت‌های پی در پی قهرمانان نیز عکس‌العملی از خود نشان می داد تا حداقل در ظاهر چنین به نظر آید که از این اتفاقات خشنود شده است و...» . دبیرقبلا گفته بود : «اگر می‌خواهید من را بردارید اما تا روزی که هستم اجازه نمی‌دهم تو(پولادگر) و امثال تو برای کشتی تصمیم بگیرید. »

*هادی ساعی ، دارنده 7 مدال المپیک و جهان که در انتخابات فدراسیون تکواندو به ریاست بیست ساله پولادگر پایان داد نیز گفته بود : «پولادگر همیشه سعی کرده دسته پایین‌ترها را قربانی کند. این رفتارها کار همیشگی اوست. از روزی که پولادگر یارکشی کرد و آدم‌هایی را به دلایل مختلف از تکواندو دور کرد با اینکه امکانات داشتیم اما جایگاه ورزشی و کرسی‌های بین المللی را از دست داده ایم. من ایشان را آدم معتقدی می دانستم ولی واقعاً متاسفم برای ورزش کشور که چنین کسانی در ورزش هستند و می‌خواهند با عوام‌فریبی صندلی خود را نگه دارند. هرکس از او انتقاد کند حذف می‌شود. »

*محمد بنا ، مربی پرافتخار کشتی که به عنوان چهره قرن ورزش ایران هم انتخاب شد ضمن حمایت از علیرضا دبیر نوشته بود : «ممنون آقای دبیر که با آدم های کوتوله می جنگی! آقای پولادگر شما به رضا مهماندوست هم رحم نکردی، حالا برای فدراسیون‌های دیگر دایه مهربان‌تر از مادر شده ای؟»

*حمید سوریان ، نابغه کشتی جهان و دارنده 7 مدال جهان و المپیک نیز گفته بود : « با ادامه روند مدیریتی که آقای پولادگر در پیش گرفته، آینده روشنی برای ورزش پیش بینی نمی کنم. معاون توسعه ورزش قهرمانی باید بداند وزارت ورزش، فدراسیون تکواندو نیست که همه چیز قائم به شخص باشد و خودشان بدون توجه به واقعیتی که در ورزش قهرمانی وجود دارد، تصمیمات خلق الساعه و بدون کار کارشناسی بگیرند. کارنامه ایشان در فدراسیون تکواندو در سال های آخر کاملا مشخص است و نباید بگذاریم اتفاقی که بر سر تکواندو آمد، سر ورزش بیاید. نتیجه کار پولادگر چیزی جز نابودی ورزش نیست. آقای سجادی نباید نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی که در معاونت ورزش قهرمانی وزارت گرفته می شود، بی تفاوت باشد و باید تصمیم لازم را در این رابطه بگیرد و اجازه ندهد ورزش ایران هم به سرنوشت تکواندو دچار شود. »

*رضا مهماندوست ، سرمربی سابق تیم ملی تکواندوی ایران نیز گفته بود : «تا زمانی که امثال آقای پولادگر به عنوان مدیر در این خاک پاک، مشغول به وقت تلف کنی باشند، عاقبت ورزش همین می شود که می بینید. به جز سرافکندگی در میادین ورزشی و بین‌المللی چیزی عایدمان نمی شود. »

*پژمان درستکار نیز که هم‌اکنون سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران است و کارنامه موفقی داشته ، نوشته بود : «چرا کسی که در یک رشته ورزشی ، باعث نارضایتی اهالی آن رشته شده بود ، حالا برای کل ورزش تصمیم می گیرد ؟»

پی نوشت : با یک جست و جوی ساده می توان به واکنش های فراوانی در این خصوص دست پیدا کرد که اکثرا نیز ترجیع بندهایی مشابه دارند.

همان طور که مستحضر هستید مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک نیز 10 روز دیگر (۲۲ آذر ماه ) برگزار خواهد شد و پولادگر که منتقدین سفت و سختی دارد ، یکی از 5 کاندیدایی است که برای تصدی کرسی ریاست این کمیته وارد کارزار خواهد شد و به احتمال قریب به یقین روی صندلی ریاست آن هم خواهد نشست چرا که خودش هم تایید ضمنی و اعلام کرده بود :« قصد من خدمت به ورزش است و سرباز نظام هستم. امیدوارم هم در این عرصه و هم وزارت ورزش، توفیق خدمت پیدا کنم. افتخار من نوکری مردم در عرصه ورزش است. »

آقای پولادگر ! خیل کثیری از خبرگان ورزش ، مخالف سرسخت سیاست های غلط شما در چندین سال گذشته بوده اند و ادامه روند فعلی را منجر به نابودی ورزش می دانند . چرا تا این حد شیفته خدمت(!) هستید ؟ دوستی به طعنه می گفت : «نوکر نخواهیم ، چه کسی را باید ببینیم ؟»

* کامران خطیبی

* عکس از مهدی گرویی



انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قاسمي
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
0
پولادگر ورزش را نابود كرده و عليرضا دبير با بصيرتي ويژه اين موضوع را زود متوجه شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
آخرین اخبار